Проектът се финансира от:
Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.
Кохезионен фонд на ЕС, Национално съфинансиране,
Средства на бенефициента ДП НКЖИ
Стойност на обекта: 261 578 600,50 лева с ДДС
Строителството на двете гари Оризово и Чирпан напредва и достига средно претеглено около 90%. Напълно завършени са работите по основните части на проекта – железен път, контактна мрежа, тръбоканална мрежа, сграден фонд с прилежаща вертикална планировка, съоръжения за безопасен достъп на пътници до и от пероните, в това число нови асансьорни уредби, като предстои въвеждането им в експлоатация. Изградени са специфични площадкови мрежи – дренажна система, противопожарен водопровод с буферен ст.бетонов резервоар, външно осветление и външно ел.захранване, локална пречиствателна станция в гара Оризово.
Доставени са основните материали и оборудване за вътрешните и външни съоръжения, подчинени на двете нови маршрутно – компютърна централизации (МКЦ) и апаратура при ръководител движение (РД), работи се по монтажа на външните съоръжения като дейността е по-напреднала в гара Оризово, и е в размер на около 50%.
Напълно изградена е двойна железопътна линия, контактна мрежа, тръбоканална мрежа в участъка гара Оризово-РП Чирпан Запад (от км 44+086 до км 56+576). Изпълнени са като конструкция всичките 4-ри броя пътни надлези в участъка, като същевременно се работи и по останалите проектни дейности по тях. В рамките на настоящата година се очаква да бъде завършен напълно надлеза при пътен възел Оризово, както и надлеза на път III-608, осигуряващ връзката между гр. Чирпан и селата Спасово и Рупките, и последващата процедура за въвеждането им в експлоатация.
В участъците гара Чирпан-РП Чирпан Изток и РП Чирпан Изток-гара Михайлово се изпълняват интензивно, съгласно условията “на терен” и приключването на локализираните спасителни археологически мероприятия по жп трасето, изкопно-насипни работи като физическия им напредък достига до 60% от общия плануван обем от около 1 200 хил.м3.
В гара Михайлово са съсредоточени ресурси по демонтажа на железния път и контактната мрежа на 1-ви и 2-ри коловози, завършването на изкопните работи до кота ЗОП и полагането на усилващ пласт за тях.
Паралелно с това, започна изграждането на тунелния участък (тунелната тръба) с изцяло затворен профил по протежение на трасето на Път 2, част от модернизацията на железопътния участък Оризово – Михайлово. Изпълнението на проектните дейности по тунелен (подземен) способ ще следва посоката на нарастване на надлъжния градиент на съоръжението – от западния (ниския) портал към източния (високия) портал. Изкопните работи за пробива се извършват по Нов австрийски тунелен метод (НАТМ), като преди това са реализирани укрепителни мероприятия за челната портална стена, на база система от армиран пръскан бетон и самопробивни IBO анкери. Затвореното сечение на тунела ще се изпълнява на три етапа – калота, штрос и контрасвод, в реда на тяхното посочване.