Междугарието Висока Поляна – Хитрино се намира по девета главна железопътна линия Русе – Каспичан.
За възстановяване нормалната експлоатация в междугарието Висока поляна – Хитрино от км 96+030 (начало стрелка № 1 в гара Висока Поляна по съществуващ километраж), до км 109+550 по съществуващ километраж (съвпада с точката на „връзване“ на предстоящият ремонт в междугарието Висока поляна – Хитрино с ремонта в гара Хитрино, отговаряща на км 109+436 от приет проект от Възложителя за гара Хитрино), с дължина 13 520 м по 9-та жп линия, е предвидено и изпълнено:
А. По част Железен път
- Проектиране;
- Доставка на материали;
- Механизирано подновяване на релсо-траверсовата скара, в.т.ч. демонтаж, разкомплектоване, стифиране и извозване на демонтирания железен път, монтаж, транспорт и полагане на нов железен път с релси тип 60 кг/м, траверси СТ-6, безподложно еластично скрепление SKL-14, подравняване на баластова призма, укрепване на железен път след полагане;
- Механизирана пресявка на баластовата призма;
- Натоварване на хопердозаторни вагони, добаластиране и направа на нивелации;
- Направа на безнаставов релсов път;
- Подмяна на 3 броя съществуващите прелезни настилки с еластични за релсо-траверсова скара тип 60;
- Играждане на нов перон с дължина 56м и нов навес на спирка Байково;
- Реконструкция и удължаване на водостоци 22 броя;
- Изграждане на нови канавки тип ЛПС, БК и ЕКТ – 5587 м;
- Направа земни канавки – 9090 м;
- Почистване и възстановяване на отводнителните съоръжения, банкети, преоткосиране и оформяне на берми и откоси;
- Подравняване на терена в рамките на сервитута;
- Основно почистване и изкореняване на храсти и дървета;
Б. По част Контактна мрежа
- Проектиране;
- Доставка на материали;
- Изправяне на стълб тип СБМК 57/11,15 – 325 бр;
- Изправяне на стълб МН25/12– 38 бр;
- Изправяне на стълб МА1– 1 бр;
- Монтаж на анкерните котви – 40 бр;
- Монтаж на нови габаритни рамки на прелезите – 6 бр;
- Подмяна носещото въже – 15,339 км;
- Подмяна контактния проводник Cu ETP 100мм2 – 15,339 км;
- Изтегля се нов обратен фидер тип АС 185 мм2;
- Подмяна на струни и струнни клеми с еквипотенциални –15,339 км;
- Монтаж на нови конзоли – 346 бр;
- Подмяна на триролковите компенсиращи устройства с нови газови компенсатори – 28бр;
- Съществуваща дълга неутрална вставка се преработва в къса;
- Подмяна на трансформаторни уредби с нови на нови стълбове, монтирани самостоятелно, с нови трансформатори – монофазни, сухи, стоящи с твърда изолация.
Очакван ефект от изпълнението на строежа:
С изпълнението на ремонта на железния път в съответствие с техническите норми за поддържане и ремонт, се гарантира сигурност и безопасност на движение на влаковете и тяхната надеждност, като се осигурява:
- Управлението на влаковата работа в железопътната инфраструктура при спазване на изискванията за безопасност, надеждност и сигурност, гарантиращи надеждна експлоатация;
- Скоростни условия, гарантиращи устойчив график на движение на влаковете и увеличаване на скоростите по книжка разписание;
- Капацитет на трафика, даващ възможност за ефективно използване на направления по железопътната мрежа;
- Понижаване на разходите за текущо поддържане на железния път и съоръженията;
- Подобряване параметрите на железния път:
- Осигуряване на по-добър комфорт и сигурност на пътуване.