Междугарието Висока Поляна – Хитрино се намира по девета главна железопътна линия Русе – Каспичан.

За възстановяване нормалната експлоатация в междугарието Висока поляна – Хитрино от км 96+030 (начало стрелка № 1 в гара Висока Поляна по съществуващ километраж), до км 109+550 по съществуващ километраж (съвпада с точката на „връзване“ на предстоящият ремонт в междугарието Висока поляна – Хитрино с ремонта в гара Хитрино, отговаряща на км 109+436 от приет проект от Възложителя за гара Хитрино), с дължина 13 520 м по 9-та жп линия, е предвидено и изпълнено:

А. По част Железен път

  • Проектиране;
  • Доставка на материали;
  • Механизирано подновяване на релсо-траверсовата скара, в.т.ч. демонтаж, разкомплектоване, стифиране и извозване на демонтирания железен път, монтаж, транспорт и полагане на нов железен път с релси тип 60 кг/м, траверси СТ-6, безподложно еластично скрепление SKL-14, подравняване на баластова призма, укрепване на железен път след полагане;
  • Механизирана пресявка на баластовата призма;
  • Натоварване на хопердозаторни вагони, добаластиране и направа на нивелации;
  • Направа на безнаставов релсов път;
  • Подмяна на 3 броя съществуващите прелезни настилки с еластични за релсо-траверсова скара тип 60;
  • Играждане на нов перон с дължина 56м и нов навес на спирка Байково;
  • Реконструкция и удължаване на водостоци 22 броя;
  • Изграждане на нови канавки тип ЛПС, БК и ЕКТ – 5587 м;
  • Направа земни канавки – 9090 м;
  • Почистване и възстановяване на отводнителните съоръжения, банкети, преоткосиране и оформяне на берми и откоси;
  • Подравняване на терена в рамките на сервитута;
  • Основно почистване и изкореняване на храсти и дървета;

Б. По част Контактна мрежа

  • Проектиране;
  • Доставка на материали;
  • Изправяне на стълб тип СБМК 57/11,15 – 325 бр;
  • Изправяне на стълб МН25/12– 38 бр;
  • Изправяне на стълб МА1– 1 бр;
  • Монтаж на анкерните котви – 40 бр;
  • Монтаж на нови габаритни рамки на прелезите – 6 бр;
  • Подмяна носещото въже –  15,339 км;
  • Подмяна контактния проводник Cu ETP 100мм2 –  15,339 км;
  • Изтегля се нов обратен фидер тип АС 185 мм2;
  • Подмяна на струни и струнни клеми с еквипотенциални –15,339 км;
  • Монтаж на нови конзоли – 346 бр;
  • Подмяна на триролковите компенсиращи устройства с нови газови компенсатори – 28бр;
  • Съществуваща дълга неутрална вставка се преработва в къса;
  • Подмяна на трансформаторни уредби с нови на нови стълбове, монтирани самостоятелно, с нови трансформатори – монофазни, сухи, стоящи с твърда изолация.

Очакван ефект от изпълнението на строежа:

С изпълнението на ремонта на железния път в съответствие с техническите норми за поддържане и ремонт, се гарантира сигурност и безопасност на движение на влаковете и тяхната надеждност, като се осигурява:

  • Управлението на влаковата работа в железопътната инфраструктура при спазване на изискванията за безопасност, надеждност и сигурност, гарантиращи надеждна експлоатация;
  • Скоростни условия, гарантиращи устойчив график на движение на влаковете и увеличаване на скоростите по книжка разписание;
  • Капацитет на трафика, даващ възможност за ефективно използване на направления по железопътната мрежа;
  • Понижаване на разходите за текущо поддържане на железния път и съоръженията;
  • Подобряване параметрите на железния път:
  • Осигуряване на по-добър комфорт и сигурност на пътуване.
Buy now